Wat staat er allemaal in een payroll offerte?

Het is vaak belangrijk om te weten of alles wel goed in de offerte staat. Naast de naam en adres gegevens van uw eigen bedrijf en de gegevens van de payroll organisatie zijn er nog een aantal andere zaken opgenomen in de offerte van het payroll bedrijf. Vaak treft u in de offerte het aantal medewerkers aan dat u inhuurt via een payroll bedrijf. Ook staat er in de payroll offerte op basis waarvan dit gebeurt. En ook of u alleen de gemaakte uren dient te betalen of ook andere uren. Zo mogelijk is er een afspraak gemaakt over een minimum aantal uren dat u wilt hanteren. Ook zullen er duidelijke afspraken in de offerte staan over de prijs en de kosten die u maakt.

En het is natuurlijk ook belangrijk om te weten wanneer u de nota’s van het payroll bedrijf moet overboeken en wat de mogelijkheden zijn om dit eventueel later als afgesproken te kunnen doen. Naast de verschillende punten dient het payroll bedrijf bij de offerte ook hun algemene voorwaarden aan u te overhandigen. U hoeft het natuurlijk niet tot de letter exact te weten echter het is wel van belang dat u er globaal overheen kunt gaan en het in uw bezit heeft. Zo weet u van te voren wat de spelregels zijn en niet achteraf. U kunt met uw boekhouder of accountant het beste samen door de payroll offertes gaan en samen de verschillende voorwaarden vergelijken. Hierna kunt u een gedegen keuze maken!

Leave a Reply